torsdag den 22. november 2007

Brisbane ja...

Niisiis Austraalias…

14.11.2007
Lendasime Bangkokist Sydney kaudu Brisbane`i. Esimesed paar ööd olime hotellis. Suur vahe salapärase Bangkoki ja valgusküllase ”tavapäraselt tsiviliseeritud” Brisbane vahel.

15.11.2007
Veelokrd – vörreldes Bangkokiga on siin helgem, valgem ja PUHTAM öhkkond. Ka natuke igav – linn nagu linn ikka. Korrektsed steriilsed körghooned ja tänavad. Vöib-olla lihtsalt tavapärasem ”valgete inimeste koht”. Soe ja mugav.
Tänavapildis on näha erinevaid rangelöikelisi koolivorme. Ûldse palju ”formaalselt” riietatud inimesi – ülikondades pintsaklipslasi jne. Taani riietumisstiil on palju vabameelsem – eriti niisuguses kuumuses…
Käisime Brisbane`i kunstimuuseumisJ

16.11.2007
Ca 5.30 on juba täiesti valge. Austraallased on varajased –tösevad esimese valgega üles. Hommikul vara pole veel nii palav ka…
Ikka veel raske ajavahega harjuda. Bangkokis polnud häda midagi. Siin… Ajavahe Taaniga 9 tundi (Eestiga 8). Öösel ärkasime mitu korda üles.
Söime ühes kohviks hommikust. Mingi imelik lind (ibis vist) kargas naaberlauale toidujääke kugistama. Nägi teine päris suur välja ja hirmuäratavalt pikk köver nokk oli tal ka.
Saime kätte oma 4-rattaveoga auto. Sellel käib katus niimoodi üles, et lae all on magamiskoht. Sees on väike gaasipliit, külmkapp, kapikesed riiete ja toidumoona jaoks. Selline Muhvi auto, ainult et valgeJ
Ivan roolib. Rool on valel (s.t. paremal pool), väga harjmatu vasakul pool teed söita.
Esimene ööbimispaik Redcliff, ca. 40 km Brisbane`st. Peatusime lihtsalt mere ääres ühel parkimisplatsil, WC ja duss lähedal. Liiv punaka varjundiga, merevesi varbaidpidi sulistamise järgi otsustades jube soe.
Sortisime oma asju ja leidsime, et kodinaid liiga palju ja auto liiga väikeLLL

17.11.2007
Esimene öö kämperis. Kah ärkasime mitmeid kordi öö jookul. Vihma oli hakanud ladistama ja puhus tugev tuul.
Hommikul olime kangesti sasitud ja uimased.
Ûritasime oma asju organiseerida – toppisime need vidinad, mida arvasime, et Austraalia-reisil ei vaja (näit. pikad püksid, jakid jne) kokku ühte suurde kohvrisse ning söitsime tagasi autolaenutusse. Palusime oma punast kohvrit niikaua laos hoida, kuni tagasi tulemeJ
KÄISIME DUSI ALL!
Kohvri vörra kergemad, asusime taas teele. Beerwah, Australian Zoo. Meeldis.
Ööbisime Caloundras “päris”kämpamiskohas. Meie asjades on rohkem korda ja struktuuriJ

18.11.2007
Löpuks magasime kogu öö järjest!!!
Mooloolaba Underwater World. Ilus!
Ujusime esimest korda Austraalias. Vaikse ookeani suured lained, tugev allhoovus. Peab olema väga ettevaatlik.
Klea sai kauboi-kaabu.
Inskip Point. Proovisime söitu rannaliival. Kämpasime rannas.

19.11.2007
Ärkasime kella 7 paiku. Esimene asi – ookeanilainetesse ujuma. Öigemini niisama hullama, sest lained ja allhoovus on liiga tugevad. Mönus!
Söitsime liivaranda pidi praamile, 15 minutit söitu ja olima Fraser Island`l. Seal peab olema 4-rattavedu.
Liivaranda pidi edasi pöhja poole. Ilus – ühel pool mühisevad ookeanilained, teisel pool eukalüptisalu, otse ees liiv, liiv, liiv…
Mingid mehed püüdsid kala. Ühel parajasti just näkkas, kui me mööda söitsime. Peatusime, et uudistada. Önge otsas oli – HAI!!!!!!!!!!! Vast pisut üle meetri pikk! Mehed sikutasid hai välja, et öngekonksu kätte saada. Hai rapsis muidugi vastu, kuni jäi öhu käes uimaseks. Konks saadi pika pusimise peale kätte ja hai lükati tagasi lainetesse.
Fraser Islandi idakaldal ei tohi haide pärast ookeanis ujuda.
Keerasime sisemaale ja oh seda ehmatust – auto lahtisest aknast lipsas sisse vast 7cm läbimööduga roosakas karvaste jalgadega ämblikL Proovisin küll akent kinni kruttida, aga ämblik oli väledam. Kargasime Kleaga autost kisades välja ja jätsime Ivani ämblikku välja viskama.
Söitsime päev otsa mööda käänulisi liivaseid teid, ujusime kolmes erinevas järves, kämpasime ookeani kaldal. Nägime dingot. Luusis teine öhtupimeduses telklinnaku ümber ringi.

20.11.2007
Rahulik päev Fraser islandil. Ei teinud suurt midagi. Ujusime. Nägime Elli Creeki ja laevavrakki. MaalisinJ Aga ammu pole akvarellinudL

21.11.2007
Ärasöit Fraser Islandilt. Hommikul käisime veel ookeanis sulistamas ja pärast seda mageveelombis. Köik kohad on liiva täis.
Söitsime pöhja poole. Tee peal nägime metsikute hobuste karja metsa ääres söömas.
Nägime pelikane nende looduslikus keskkonnas.
Kämpasime Burrum Heads`s. “Päris” kämpingukoht. Sai pesta!

22.11.2007
Burrum Heads – Tannum Sands – Gladstone.
Tannum Sands – ujusime paradiislikus rannas. Kuum päike, mahedad lained, türkiissinine vesi… Proovisime sukelduda lestade ja ujumismaskiga.
Pärast avastasime sildi, et tuleb olla ettevaatlik körvetavate meduuside ja… krokodillidega!!!!!!!! Huu – peab olema ettevaatlik!!!!!!!!!
Teel Gladstone külastasime kunstnike kolooniat Ceddar Gallerys. Vahva koht, aga kunsti ainult natuke.
Gladstone kunstgaleriis oli parajasti kohalike kunstnike aastanäitus – no väga vähe töid könetasid… Imelikult palju amatöörlust. See oli huvitav, kui kohaspetsiifilised olid paljud asjad.